Tarta z rabarbarem i truskawkami

DSC_1471

Każdy kto mnie zna doskonale wie, że uwielbiam kaszę jaglaną. Już jakiś czas temu zastanawiałam się nad połączeniem jej z rabarbarem. Gdy zrywałam pierwszy w sezonie działkowy rabarbar korciło mnie, żeby zrobić jakieś ciacho. Moja mama robi pyszny placek drożdżowy, ale chciałam zrobić coś „własnego”. Zainspirowana przepisem Sosny wymyśliłam tartę jaglaną i to był strzał w dziesiątkę! 😉

 

Składniki na formę ok 24cm:

  • 100 g kaszy jaglanej,
  • banan,
  • 200g rabarbaru,
  • 200 g truskawek,
  • garść migdałów (ok. 10 sztuk),
  • 4 łyżki płatków owsianych,
  • 2 łyżki płatków żytnich,
  • 2 łyżki nasion słonecznika,
  • pół laski wanilii,
  • 3 łyżki cukru

DSCF4379

Kaszę ugotować z laską wanilii na gęsto. Jeszcze ciepłą przełożyć do miski ( można ją zblędować, żeby miała jednolitą konsystencję). Dodać rozgniecionego banana i zmielone migdały. Całość dokładnie wymieszać. Jeżeli masa jest płynna można dodać 2-3 łyżki mąki z pełnego przemiału i włożyć na kilka minut do lodówki.

DSCF4382 DSCF4391

 

DSCF4403

DSCF4405

Podczas gotowania kaszy pokroić rabarbar i zasypać go cukrem. Można użyć również brązowego.

DSCF4417 DSCF4419

Około 3/4 masy z kaszy wyłożyć w foremce i piec w piekarniku nagrzanym do 200 st. Celsjusza przez 10 minut.

DSCF4410

Następnie na podpieczony spód tarty wyłożyć rabarbar. Zapiekać kolejne 10 minut. Ułożyć przekrojone na pół truskawki. Po upływie kolejnych 10 minut wymieszać resztę jaglanej masy z płatkami i słonecznikiem. Wyłożyć na wierzch tarty. Wstawić do piekarnika na 10-15 minut.

DSCF4429

DSCF4432DSC_1464 DSC_1466

DSC_1469

Smacznego!DSC_1471 DSC_1472 DSC_1473

Skomentuj

