Jak wytrwać w postanowieniach noworocznych?

Chyba każdy z nas kiedyś robił listę postanowień noworocznych, ale co robić by w nich wytrwać? Często zapał do zmian znika tak szybko jak się pojawił.

9 kroków do sukcesu:

  1. Wyznacz sobie realne cele

    Brzmi banalnie, ale to najważniejsza część. Jeżeli wcześniej nie biegaliście, nagle nie przebiegniecie maratonu. Tak samo z dnia na dzień nie zmienicie swoich nawyków żywieniowych. Zakładając, że zrzucicie 50 kg w rok może czekać was rozczarowanie.

  2. Wprowadzaj zmiany stopniowo

    Jeśli narzucicie na siebie zbyt dużo, szybko się zniechęcicie i zrezygnujecie. Rozsądnie jest zaplanować sobie, że przez cały rok będziecie regularnie ćwiczyć/biegać stopniowo zwiększając długość ćwiczeń/obciążenie/dystans. Tak samo z nawykami żywieniowymi. Z dnia na dzień nie przestaniecie np. używać soli czy cukru. Powoli zmniejszając ilości macie większą kontrolę nad zmianami.

  3. Skorzystaj z pomocy fachowców

    Do wszystkiego należy się porządnie przygotować. Najlepiej poprosić o pomoc dietetyka lub trenera personalnego. Warto sprawdzać ich kwalifikacje. Osoby po kilkugodzinnym kursie zamiast pomóc, mogą wręcz zaszkodzić!
    Szukając informacji na własną rękę możecie trafić na różne strony i fora, gdzie znajdziecie nieprawdziwe informacje lub mity. Najlepiej sprawdzajcie autorów tych stron.
    Wiele potrzebnych informacji znajdziecie w zakładce Garść niezbędnych informacji. Szczególnie polecam te trzy posty : Zalecenia IŻŻ,Z czego powinny składać się posiłki, Co jeść przed i po ćwiczeniach.
    Kilka innych adresów, które mogą Wam się przydać:- http://www.sci-fitness.pl/
    – http://polskabiega.sport.pl/
    – http://veganworkout.org.pl/

  4. Poszukaj wsparciaW grupie siła! Może ktoś ze znajomych ma podobny cel. Możecie razem ćwiczyć,wspierać się i mobilizować do działania. Każdy może mieć gorszy dzień, wtedy taki „kopniak” od przyjaciela się przyda.

    Nie martwcie się jeśli nie macie obok siebie takiej osoby. Na szczęście istnieje taki wynalazek jak Internet ;). Istnieją różne grupy i strony, gdzie znajdziecie inne osoby z podobnym celem. Dużą popularnością cieszą się grupy Night Runners, Aktywny Kraków, Aktywne Katowice, Aktywny Rzeszów itp.

  5. Motywacja

    Pamiętajcie, że cokolwiek robicie robicie dla SIEBIE! To Wy macie dobrze się czuć i akceptować siebie. Nikt nie powinien Was zmuszać do zmian, bo wasza motywacja szybko się skończy.W internecie znajdziecie wiele grafik i zdjęć, które pomogą Wam w ciężkie dni. Moje znajome mają zdjęcie wymarzonej pupy na lodówce oraz na tapecie telefonu i laptopa 😉

  6. Zmień myślenie

    Ważne, żeby zmiana nie była tymczasowa. Zmieniając nawyki żywieniowe nie mów „Jestem na diecie” tylko „Odżywiam się zdrowo”. Są osoby, które są ciągle na diecie i nic im z tego nie wychodzi. Zmiany nie powinny być chwilowe tylko na czas odchudzania.Dzień dobry  Live

    Nie jestem na diecie - Po prostu odżywiam się zdrowo

     

  7. Jedz kolorowoNawet osoby silnie zmotywowane będą miały problem jeśli ich dieta będzie monotonna. No ileż można jeść w kółko kurczaka z ryżem. Można codziennie zmieniać surówki lub gotowane warzywa. Dodadzą potrawom koloru i smaku. Warto szukać i próbować nowych przepisów.
    Tutaj znajdziecie moje propozycje.
  8. Daj sobie czas

    Każdy organizm na inną zdolność adaptacji. Czasem pomimo treningów, przestrzegania jadłospisu i początkowych efektów, w pewnym momencie stajemy w miejscu. Nie trzeba się tym przejmować to normalne. Róbcie dalej swoje, a efekty na pewno zobaczycie.
    W takich momentach przydają się tabelki z pomiarami. Dzięki nim zobaczycie ile już osiągnęliście.

  9. Odpoczywaj

    Odpoczynek i sen są równie ważne jak treningi i prawidłowe żywienie. To czas potrzebny na regenerację organizmu. Przez ciągłe treningi i brak snu organizm nie zregeneruje się całkowicie, a przez to nie będzie efektów treningów. Ciągłe treningi sprawią, że będziecie czuli się zmęczeni, zniechęceni, a także zwiększą ryzyko kontuzji.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s