Rolada z łososiem i szpinakiem

Uwielbiam przepisy, które są dziecinnie proste w wykonaniu i wyglądają efektownie. Ten podsunęła mi moja mama. Gdy tylko skończyłam zwijać roladę wiedziałam, że koniecznie muszę podzielić się z Wami! Minimalnym nakładem pracy zyskujecie pyszne i uniwersalne danie, które zachwyci każdego!

DSC_0570

Plastry roladki można jeść same, na kanapce, z dodatkiem papryki lub pomidora. Jak tylko Wam się podoba. Jeśli chcecie poczęstować nią gości, w ramach przekąski/przystawki, zróbcie ją węższą i nabijcie na wykałaczkę razem z pomidorkiem koktajlowym.

Równie dobrze zamiast kolejnego zwykłego omleta, na śniadanie czy kolację, możecie przygotować sobie taki rulonik z ulubionymi dodatkami.
Ja już wiem, że gdy będę robiła ją następnym razem zamiast łososia dodam suszone pomidory.

Składniki na dużą roladę (ok. 34 cm długości):

  • 6 jajek,
  • 200 g serka naturalnego,
  • 150 – 200 g opakowanie łososia wędzonego w plastrach,
  • paczka szpinaku baby,
  • 100 g sera żółtego (opcjonalnie)

IMG_1159

Szpinak należy dokładnie umyć, a następnie poddusić na patelni. Gdy liście zaczną oddawać wodę i zmniejszać swoją objętość dodać łyżeczkę kurkumy. Po około minucie ściągnąć z ognia. Osuszyć i zostawić do przestygnięcia.

Jajka z szczyptą soli ubić na pianę. Wymieszać ze startym serem żółtym. Wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Na wierzch równomiernie ułożyć szpinak. Piec w piekarniku nagrzanym do 170 st. Celsjusza ok 10-15 minut.

IMG_1162

Gotowy omlet wyciągnąć i zostawić do wystudzenia. Gdy będzie delikatnie ciepły rozsmarować serek. Można posypać go ziołami prowansalskimi lub bazylią. Jeśli jesteście amatorami ostrych smaków polecam pieprz cayenne. Na serku ułożyć łososia. Ja akurat miałam rybę w kawałku, z którą było trochę więcej zachodu (ości no i oczywiście krojenie w cienkie plastry). Dlatego polecam już gotowego pokrojonego.

IMG_1171 IMG_1167IMG_1177

Całość dokładnie zwijamy, lekko przyciskając, aby nie pozostawić pustych przestrzeni. Roladę owinąć folią aluminiową i włożyć do lodówki na co najmniej godzinę.

IMG_1345

 

IMG_1347i

DSC_0569i

 

2 uwagi do wpisu “Rolada z łososiem i szpinakiem

  1. Wygląda genialnie, a zważywszy na fakt, że uwielbiam zarówno łososia, jak i szpinak, to chyba niebawem ją wypróbuję! 🙂
    Pozdrawiam,
    A.

  2. robiłam coś podobnego ostatnio, tylko w cieśćie francuskim 🙂 a moja mama robi własnie takie rolady tak jak Ty podajesz w przepisie, dla mnie zawsze wersja wegetariańska – jest pyszna 🙂

Skomentuj

