Co na śniadanie? Muffinki z mikrofali

Mieszkam z osobą, która nie jest fanem owsianki, ale uwielbia słodkie śniadania. To skłania mnie do eksperymentowania i szukania nowych pomysłów na podanie jej w inny sposób. Nikt nie spodziewa się, że takie cudeńka to po prostu owsianka z mikrofalówki! 😉 No może nie jest to typowa owsianka, ale oba przepisy mają takie same składniki. Ten przepis to ciekawy sposób na śniadanie, który umożliwia zakamuflowanie nielubianych składników. Dodatkowym plusem tego przepisu jest szybkość przygotowania. Mało kto rano ma czas na długie przygotowania i pieczenie – z pomocą przychodzi tu kuchenka mikrofalowa.

Może wielkim odkrywcą nie jestem i wiele z Was słyszało lub przygotowywało ciasto z mikrofalówki, ale myślę że takiej wersji jeszcze nie próbowaliście 😉

ciastko z mikrofali

Składniki (na dwie dwie duże muffiny):

IMG_9878

Baza:

  • 3 kopiate łyżki płatków owsianych górskich,
  • 2 banany,
  • łyżka siemienia lnianego,
  • 1-2 łyżeczki proszku do pieczenia,

Płatki drobno mielimy. Mieszamy z rozgniecionym widelcem bananem i siemieniem lnianym. Siemię również można zmielić. Wszystko zależy jaką konsystencję lubicie.

IMG_9882

IMG_9885
Baza gotowa teraz wszystko zależy od Was. Dodajemy produkty, które nadadzą smaku naszej muffince. Skoro pierwowzorem była owsianka moje muffinki miały być jogurtowe. Jednak w trakcie stwierdziłam, że czekoladowa też musi być pyszna, dlatego podzieliłam bazę na pół i zrobiłam dwa warianty smakowe :). Jeżeli zdecydujecie się tylko na jeden smak po prostu dodajcie podwójną porcję składników nadających smak. 

IMG_9888

Muffinka jogurtowa:

  • 2 łyżki jogurtu naturalnego,
  • łyżka płatków migdałów,
  • łyżka soku z cytryny/limonki,
  • skórka z limonki,

IMG_9890

Muffinka czekoladowa:

  • łyżka kakao,
  • 2 łyżki wody gazowanej,
  • łyżka mielonych orzechów laskowych ( lub innych dowolnych),
  • łyżka mielonych migdałów,
  • jajko(opcjonalnie),

IMG_9891

Gotowe muffiny przełożyć do foremek. Mogą to być kokilki lub foremki silikonowe – cokolwiek macie w zasięgu ręki 😉 Ja wymyśliłam sobie przekładane muffiny, dlatego rozłożyłam je do aż 8 foremek silikonowych.

IMG_9893

Foremki z ciastem wkładamy do mikrofalówki. Ustawiamy najwyższą moc grzania oraz czas 2-3 minut. Po upływie tego czasu muffiny powinny być gotowe. Jeżeli robicie je w dużym kubku, można dać im ok. 30 sekund więcej.IMG_9902

Jogurtowe muffiny przełożyłam jogurtem ze skórką z limonki, a czekoladowe dżemem wiśniowym.

ciastko z mikrofali

Jeżeli się spieszycie możecie muffiny zrobić w zwykłym kubku, ale najpierw upewnijcie się, że możecie go ogrzewać w kuchence mikrofalowej. Do takich muffin od razu do ciasta możecie dać więcej jogurtu lub dżemu. Nie będziecie musieli wyciągać ich z kubka i dekorować 😉

 

One thought on “Co na śniadanie? Muffinki z mikrofali

Skomentuj

