Jak kupować i jeść figi?

Dzisiaj kolejny post poświęcony egzotycznym owocom. Tym razem kolej na figi. Te niezwykle słodkie i soczyste owoce są bogate w składniki mineralne i witaminy. Dodatkowo bardzo korzystnie wpływają na nasz organizm. Uważane są za symbol dobrobytu i płodności.

IMG_9626

Uważam, ze warto próbować nowych rzeczy oraz poznawać nowe smaki. Dzięki takim małym eksperymentom można urozmaicić swój jadłospis. Oczywiście nie wszystko każdemu musi smakować, ale nie powinno nas to zniechęcać do dalszych poszukiwań nowych nieznanych nam smaków :).

Czas zapoznać się bliżej z figami.

Dostępne są różne rodzaje: czarne, fioletowe, żółte i zielone. W Polsce najczęściej można kupić czarne i zielone. Czarne najlepsze są spożywane świeże, za to zielone najczęściej są suszone.

Na co zwracać uwagę kupując świeże figi?

IMG_9611

  • kolor skórki, powinien być ciemny, intensywny,
  • owoce powinny być miękkie,
  • powinny być oderwane z drzewka razem z kawałkiem łodygi ( pozostają dłużaj świeże),

Na co zwracać uwagę kupując suszone figi?

suszone-figi1

  • owoce powinny być miękkie i soczyste,
  • mogą mieć delikatny biały nalot, lub kropeczki – to cukier, który świadczy o świeżości i soczystości owoców,
  • powinny być suszone naturalnymi metodami,
  • powinny być bez dodatku cukru, siarczanów i innych substancji.

Co dobrego znajdziemy w figach?

  • potas,
  • wapń,
  • fosfor,
  • żelazo,
  • magnez,
  • cynk,
  • witaminę B3 (PP),
  • witaminę B6,
  • kwas foliowy,
  • witaminę C,

Figi polecane są osobom z anemią, osteoporozą oraz podwyższonym poziomem cholesterolu we krwi. Równocześnie zmniejszają negatywne skutki stresu, wzmacniają serce oraz naczynia krwionośne. Działają antybakteryjne i wzmacniająco, dlatego polecane są w okresie jesienno-zimowym

Jak jeść figi?

Figi są pełne smaku i nie potrzebują żadnego towarzystwa, można pałaszować je świeżo zakupione razem ze skórką. Jeśli skórka Wam przeszkadza możecie je obrać lub wyjadać łyżeczką podobnie jak kiwi.

Na początek polecam każdemu spróbować samej nieobranej figi bez żadnych dodatków.

Świeże figi są świetnym dodatkiem do dań słodkich lub słonych. Najbardziej znane jest połączenie słonej i suchej szynki parmeńskiej ze słodką i soczystą figą. Można je podawać również z serami ( kozim, pleśniowym lub mascarpone), jogurtem, kurczakiem lub innymi owocami. Znakomicie komponują się z gruszkami i orzechami. Figi są bardzo uniwersalne i będą ciekawym dopełnieniem nie tylko śniadań i deserów (owsianki, naleśniki, sałatki owocowe, ciasta), ale również obiadów. 

Suszone figi warto dodawać do kompotów i herbat, zwłaszcza w okresie przeziębień. Komponują się z wieloma deserami. Lub zwyczajnie zjadamy kilka prosto z paczki jako przekąskę ;).

Figi są owocami bardzo słodkimi, dlatego osoby chore na cukrzycę lub odchudzające się powinny na nie uważać ( w szczególności na te suszone). Świeże figi to 74 kcal/ 100 g, a suszone to aż 249 kcal/ 100 g.

Advertisements

5 thoughts on “Jak kupować i jeść figi?

  1. Dopiero niedawno pierwszy raz jadłam świeże figi i jestem tym owocem zahwycona. Pojawia się one u mnie w połączeniu ze słodkimi owsiankami, ale także świetnie wyglądają i smakują na kanapce z serem pkeśniowym. Od kąd spróbowałam tych owoców, to jak tylko jestem na mieście to chociaż jedną figę kupuję 🙂 Niestety do suszonych nie mogę się przekonać.

    1. Ja też zdecydowanie wolę świeże od suszonych;)
      W figach lubię najbardziej, że są uniwersalne 🙂 Na południu Europy zajadają się nimi w połączeniu z szynką dojrzewającą!

  2. Ale jak zjeść świeżą figę, to że można je dodać do szynki parmeńskiej to ciekawostka.

    Czy figi się obiera? Czy je w całości? Powinno się je pokroić i podać z jogurtem?
    Czy mam je wcinać jak jabłka?

    1. Figi je się w całości. Wszystko zależy od gustu. Świetnie smakuje sama (zjedzona jak jabłko), ale również jako dodatek do owsianek, naleśników, kanapek, deserów, sałatek owocowych czy koktajli. Osobiście najczęściej jem ją w owsiance i z naleśnikami z jogurtem (pokrojona w plasterki),w sałatce owocowej (pokrojona w ósemki) lub w postaci koktajlu z banana i jogurtu naturalnego.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s