Co pić w czasie upałów?

W czasie upałów wszyscy szukamy ochłody w cieniu drzew, klimatyzowanych pomieszczeniach, czy w pobliżu zbiorników wodnych. To o czym nie można zapominać to odpowiednia ilość wypijanych płynów. Dzieci i osoby starsze potrzebują więcej wody, jednak wszyscy powinniśmy o niej pamiętać. Nie w momencie uczucia pragnienia, ale jeszcze zanim ono się pojawi. Uczucie pragnienia świadczy o 5% odwodnieniu. Skutkiem odwodnienia mogą być zawroty głowy, osłabienie, omdlenia, a nawet śmierć jeżeli odwodnienie organizmu osiągnie poziom 20%.

Jakie płyny dadzą przyjemne uczucie ochłody i będą równocześnie orzeźwiające? Które są lepsze schłodzone, ciepłe czy w temperaturze pokojowej? Odpowiedzi znajdziecie poniżej 😉

 Pijąc zimne napoje czujemy przyjemny chłód, jednocześnie obniża się nasza temperatura ciała. Organizm broni się przed znacznym spadkiem i automatycznie będzie ją podnosił. W efekcie będzie nam jeszcze bardziej gorąco. Jeżeli potrzebujecie natychmiastowej ochłody warto sięgnąć po ciepłe napoje. Wtedy organizm sam będzie obniżał temperaturę od środka.

W takim razie co wybrać?

  • zieloną herbatę,
  • napary ziołowe,
  • herbaty owocowe.

Poniżej na zdjęciach możecie zobaczyć moje ulubione 😉

Obrazek

Obrazek

Wiedzieliście, że szałwia wpływa na nadmierną potliwość? Jest składnikiem mieszanek i tabletek hamujących pocenie. Niektóre tabletki zawierają również pokrzywę i melisę.

 

Obrazek

Co oprócz ciepłych napojów?

Woda w różnych wariantach smakowych z kawałkami owoców lub warzyw 😉  ewentualnie z sokiem owocowym. Ogórek z miętą idealnie orzeźwia!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

 

Obrazek

Obrazek

Obrazek

 

 

Jakby tego było mało, zawsze możecie sięgnąć po koktajle 🙂 Warzywne, owocowe, owocowo-warzywne jakie lubicie! Dodając kilka kostek lodu, zamiast wody będą przyjemnie orzeźwiające.

Banan – seler naciowy – cytryna 

Obrazek

Obrazek

 

Obrazek

 

Seler naciowy – kiwi – limonka – cytryna

Obrazek

Obrazek

Dekoracja: natka pietruszki i jagody gojiObrazek

Grejpfrut – kiwi – jabłko – mandarynka – banan – seler naciowyObrazek

Jogurt – pomarańcza – banan – waniliaObrazek

Mała uwaga: owoce cytrusowe obieram tylko z grubej niejadalnej skórki. Białe błonki zostawiam, ponieważ w nich również znajdują się różne składniki odżywcze i mineralne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jabłko – pomarańcza – marchew – seler naciowyObrazek

Obrazek

Obrazek

Szpinak – banan – jabłko – seler naciowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

 

Grejpfrut

IMG_5127

 

Mrożony arbuz

IMG_7238 IMG_7244

 

Mam nadzieję, że dostarczyłam Wam wiele inspiracji i pomysłów na napoje oraz koktajle.
Bardzo chętnie poznam również Wasze przepisy.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s