Jak zrobić aromatycznego kurczaka na parze?

Wielu osobom potrawy gotowane na parze kojarzą się z brakiem jakiegokolwiek smaku. Nie musi tak być 😉 Jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach i tu jest tak samo. Tym szczegółem są przyprawy. To dzięki nim kurczak lub ryby nabierają ciekawego, interesującego smaku i aromatu. Aby mięso przeszło aromatem przypraw należy go zamarynować. Wtedy Wasze potrawy przygotowane na parze będą soczyste i pełne smaku!

Do marynowania kurczaka użyłam:

  • pieprzu cytrynowego,
  • czarnuszki,
  • kminu rzymskiego (kumin),
  • kurkumy,
  • chili/ pieprzu cayenne,
  • kolendry,
  • czosnku,
  • musztardy ( można użyć ziaren gorczycy),
  • oleju z prażonych orzechów ziemnych (przelałam go do buteleczki po sosie sojowym 😉 ).

Kurczaka razem z przyprawami wrzuciłam do woreczka i wymieszałam wszystko razem. Następnie włożyłam woreczek do lodówki żeby wszystko się razem „przegryzło”. W lodówce trzymam kurczaka co najmniej 20 min. Możecie go sobie przygotować dzień wcześniej lub rano. Smak będzie jeszcze bardziej intensywny. Możecie dodać również nasion sezamu lub zmienić olej na sezamowy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

 

Po marynowaniu wyłożyłam kurczaka na specjalną wkładkę do gotowania na parze, razem z całą marynatą. Gotowałam pod przykryciem ok 15-20 min. Bardziej niż czasu pilnuję tego czy jest ugotowany w środku. Aby to sprawdzić nacinam go lekko czubkiem noża, w najgrubszym miejscu, i sprawdzam czy mięso jest jeszcze różowe czy już białe. Równocześnie z kurczakiem gotuję ryż brązowy.

Obrazek

W między czasie, gdy kurczak i ryż się gotują, przygotowuję surówkę. Zaczynam od umycia marchwi i kolendry. Następnie ścieram marchew na tarce lub obieraczką o fantazyjnych ostrzach. Startą marchewkę układam na talerzu jako pierwszą warstwę, następną tworzą listki kolendry. Kolejnym krokiem jest pokrojenie czerwonej cebuli w piórka (czerwona jest łagodniejsza w smaku niż biała) i skropienie surówki dowolnym olejem roślinnym. Surówkę dekorujemy kiełkami, ja użyłam kiełków rzodkiewki, ale równie dobrze sprawdzą się kiełki fasoli lub innych roślin strączkowych.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

 

Gdy nasz kurczak jest gotowy przekładamy go na deskę i po chwili kroimy go na plastry lub w całości układamy na ugotowanym brązowym ryżu. Do gotującego się ryżu można dodać kurkumy, nada ciekawą barwę i podkreśli „egzotyczny” smak całej potrawy.

.Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

 

Skomentuj

