Szkolenie: Budowanie masy mięśniowej na diecie wegańskiej

Szkolenie odbyło się w Warszawie. Uważam, że było warto wybrać się na taką wycieczkę do stolicy 😉 .

Na początku przytoczone zostały sylwetki znanych wegesportowców. Można zrezygnować ze wszystkich produktów odzwierzęcych i dalej odnosić sukcesy!

Najlepszym przykładem jest dwukrotny złoty medalista z Soczi – Aleksiej Wojewoda

Obrazek

Najbardziej znanym wegesportowcem jest chyba Carl Lewis. Fenomenem jest to, że najlepsze wyniki osiągnął właśnie po zmianie diety na wegańską!

Obrazek

W następnej części przedstawione zostały omówione wątpliwości i zagrożenia związane z tą dietą.

  • Białko – czy weganin jest w stanie dostarczyć potrzebną ilość białka z dietą?
    Zapotrzebowanie na białko wynosi 0,8-1 g/ kg masy ciała, dla sportowców jest to 1,2-1,7 g/kg masy ciała.
    W badaniach z 2003 roku dowiedziono, że weganie spożywają 1,2-1,3 g/kg masy ciała. Co w pełni pokrywa zapotrzebowanie. W tych samych badaniach stwierdzono iż ludzie na mieszanej diecie spożywają białko na poziomie 1,6 g/kg masy ciała.
    Roślinne białko nie ma kompletnego składu aminokwasowego. Jednak można temu zaradzic poprzec łączenie konkretnych produktów:
    zboża + nasiona
    zboża + strączki
    strączki + nasiona
    zboża + orzechy 
  •  Żelazo – w jakich produktach je znaleźć?
    rośliny strączkowe
    zielone warzywa liściaste
    pestki dyni
    Wchłanianie żelaza utrudniają: mleko, herbata, kawa, jajka i otręby
    Wchłanianie żelaza ułatwia: witamina C 
  • Kwasy omega 3
    Są obecne w:
    siemieniu lnianym – 1 łyżka
    orzechach włoskich – 5 sztuk
    suplementach z alg 
  • Wapń
    Można go znaleźć w:
    ziarnach maku
    ziarnach sezamu
    migdałach
    pestkach słonecznika
    zielonych warzywach liściastych
    brokułach
    fortyfikowanych mlekach roślinnych 
  • Witamina B12
    Jest to jedyna witamina nie występująca w produktach roślinnych. Należy ją suplementować.
  • Co z tą soją?
    Soja nie obniża poziomu testosteronu!
    Dostępna w Polsce soja nie jest GMO – soja przeznaczona na paszę dla zwierząt może być modyfikowana genetycznie
    W umiarkowanych ilościach soja wykazuje pozytywne działanie na zdrowie
    Bezpieczna dzienna dawka białek sojowych odpowiada( jednej z wymienionych propozycji):
    400g tofu,
    4 szklankom nasion soi,
    5 szklankom mleka sojowego,
    50-60g izolatu sojowego,

Kolejnym z etapów szkolenia było ułożenie jadłospisu dla przykładowego sportowca.

Poprawnie ułożony i zbilansowany jadłospis jest w stanie zapewnić wszystkie niezbędne składniki odżywcze i mineralne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nie tylko zwykłego człowieka, ale również sportowca. Dieta wegańska nie powoduje obniżenia wydolności organizmu. Wiele osób czuje się znacznie lepiej na tej diecie, a ich wyniki się poprawiają. W porównaniu z dietą mieszną, weganie zdecydowanie rzadziej cierpią w wyniku niedoborów. Wynika to często ze znacznie bardziej zróżnicowanego i urozmaiconego jadłospisu.

Każdego zachęcam do wypróbowania diety wegańskiej na 30 dni. Na tej stronie http://www.zostanwege.pl/zostan-wege-na-30-dni/ możecie się zapisać i przez miesiąc otrzymywać przepisy wskazówki i przydatne informacje.

Organizatorzy szkolenia:
http://veganworkout.org.pl
http://www.sci-fitness.pl/

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s