Zdrowa alternatywa na Tłusty Czwartek – placuszki z bananem

Mam dla Was ciekawą propozycję, którą możecie zastąpić tradycyjne pączki 😉

Placuszki sprawdzą się również w inne dni jako II śniadanie, podwieczorek lub przekąska po treningu.

Istotą tego przepisu jest prostota. Składa się on jedynie z trzech składników. Mało składników wcale nie oznacza mniej smaku!

Przygotujcie:

– 1-2 jajka,

– 2 dojrzałe banany,

– płatki owsiane ( można zamienić na inne płatki lub otręby).Obrazek

Zaczynamy od pokrojenia i rozgniecenia 1,5 banana i wymieszania go z jajkiem. Połówkę banana również pokroiłam na ok. 1-1,5 cm plasterki i zostawiłam na później. Możecie go skropić sokiem z cytryny, aby nie ściemniał.

Obrazek

Następnie dodajemy płatki. Ilość płatków zależy od Was i od tego jaką konsystencje ciasta lubicie. Ja dodałam ok pół szklanki. Jeżeli wolicie gładsze ciasto możecie dodać otręby lub wrzucić wszystkie składniki do blendera 🙂 .Obrazek

Aby moje placuszki miały ładny kształt do środka każdego z nich dodałam plasterek banana. Placuszki smażyłam na patelni bez tłuszczu do zrumienienia obu stron. Obrazek

Obrazek

Skomentuj

